Monday, March 26, 2018

Donji veš - 1. deo/Underwear - part 1


Donji veš - 1. deo ili bolje rečeno, jednostavne gaćice
Underwear - Part 1 or panties

Kao što sam već par puta spominjala, donji veš nikad nisam šila.
I ovo je prvi korak, a i prvi pokušaj mog šivenja donjeg veša.
Obavila sam poprilično istraživanje na internetu. Puno razmišljala od čega da počnem i odlučila da to bude od početka - nešto jednostavno i lako, što ne zahteva puno znanja i veština, a ni materijala.
As I have mentioned for a couple of times, I have never sewed any underwear.
And this is the first step, and also the first attempt to sew some.
I've done a lot of research on the internet. I was thinking a lot about what to do and decided to do it from the beginning - something simple and easy, which does not require a lot of knowledge and skill, or material.

U pitanju je jednostavan model gaćica. 
Imala sam model kupaćeg kostima, i od njega i jednih mojih gaćica sam napravila svoj kroj.
Na slici može da se vidim model, tj. delovi kroja (s tim da deo jedan i tri mogu da se spoje kao jedan pa se kroji taj deo, deo 2 i deo 3 za unutra - dosta gaćica ima taj kroj) i ja sam baš tako krojila. Delove 1 i 2 sa pregibom tkanine i deo 3 dva puta. 

It's a simple panties model.
I had my pattern for a swimsuit, and from it and one of my panties I made this pattern.
In the photo below can be seen the model, ie the parts of the pattern (part one and three can be joined as one, so that part, part 2 and part 3 for the inside make a similar pattern) and I cut so. Part 1 and 2 with double fabric and part 3 two times.


Ja se već duže vreme pripremam za šivenje donjeg veša pa sam nakupovala mngo toga - čipku, skubu, pamučni žersej, trake, gume, ...
Za ovaj model sam kupila 60 cm pamučnog žerseja (u radnji u mestu gde živim izbor ovakvih materijala je odličan) dezena kojim mi se najviše svideo, mada i nisam puno razmišljala, moja sestra je bila sa mnom kad sam ga kupovala i ona je rekla da uzmem taj.
I have been preparing myself for a long time for the sewing of underwear, so I bought for that - lace, scuba, cotton jersey, straps, elastic, ...
For this model, I bought a 60 cm cotton jersey (in the store in the place where I live the choice of a jersey is excellent), color and pattern selected my sister.



Kupila sam odmah i tri različite boje gume sa ukrasnom ivicom, da odgovaraju uz materijal. Svake po 2 metra, a kod kuće sam imala još 10 m bele gume, takođe sa ukrasnom ivicom.
Nisam imala pojma koliko od 60 cm materijala može da se iskroji, niti koliko gume treba za jedan par gaćica.
I bought immediately three different colors of elastic with decorative edges to match the fabric. Of each two meters, and at home I had another 10 m of white elastic, also with a decorative edge.
I didn't know how many panties can be cut from 60 cm of fabric, or how many elastics is needed for one pair of panties.

Uspela sam da od datog materijala iskrojim 6 pari, s tim da su dva para na prednjem delu sečena i tu sam ubacila takođe gumu, što se može videti posle na slikama.
Suprised, I was able to cut out of the fabric 6 panties.



Šivenje je proteklo prilično jednostavno. prednji deo se spoji sa donjima, a onda sa druge strane donji delovi sa zadnjim delom. 
Iako u uputstvima sa interneta stoji da se donji veš može ceo sašiti samo korišćenjem mašine za šivenje, ja ipak za neke delove koristim overlock. Tako da su ovi spojevi urađeni korišćenjem overlock-a. 
Izmerila sam delove za noge i gumu odsekla 10% kraću u odnosu na to merenje i prišila je. Potom sam sašila jednu bočnu stranu i sašila gumu na gornji deo, po istom principu kao i za izreze za noge, a zatim sašila i preostalu bočnu stranu.
Za jedan par sam utošila otprilike 1,5 m gume.
Bočne strane sam sašila sa overlock mašinom, a gumu sa cik-cak bodom i isprekidanim cik-cakom (bod što se vidi na njima).
Koristila sam konac koji i obično koristim (100% poliester), a i običnu iglu jer mi igla za žersej nija funkcionisala.
Sewing has been quite simple, the front part with two lower parts, and then another side of lower parts to the back part.
Although I read in the instructions on the Internet that the underwear can be sewed by using the sewing machine only, for some parts I used overlock.
I measured part for legs hole and cut the elastic 10% shorter than the measured and stitched it. Then I sewed one side and stitched the elastic into the upper part in the same way, and then sewed the other side.
For one pair of panties, I used about 1.5 m of elastic.
I used my overlock machine, for the elastic sewing machine with a zigzag and a broken zigzag (seen on them).
I used a thread that I usually use (100% polyester) and a plain needle because my jersey needle didn't work.



Moj prvi par sašivenjih gaćica je na slici ispod.
My first pair of sewn panties is in the photo below.



A ovde je i svih 6 komada.
And here are all 6 pieces.


Gaćice su odlične, udobne i lepe. Za početak sam zadovoljna sa onim čto sam uradila mada uvek može nešto da se popravi (Znam šta bih menjala sledeći put, a već sam nešto i menjala - guma da bude kraća, cik-cak bod duži, ...)
Tih 6 komada su kod mene ostale, ali sašila sam od sledećeg materijala još 5 komada i podelila prijateljicama (ali sam kumine zaboravila), ne bih li dobila i mišljenje drugih (Možda ih ubuduće iznenadim za rođendane ili neke slične prilike sa tako nečim!?) pa čekam komentare.
The panties are great, comfortable and nice. To begin with, I'm happy with what I've done, though I can always fix something (I know what to do differently next time, and I did already somethings - the elastic shorter, the zigzag longer ...)
These six pieces are mine, but I made of another fabric five more pieces and shared to my friends (but I forgot someone), so I'm waiting for comments (maybe in the future I surprise my friends for birthdays or some similar opportunities with such things!?).


Ja sam već počela da šijem još jednu varijantu gaćica, ali o tome u nekoj sledećoj priči. 
Nadam se da vam se ova svidela.
Do sledećeg čitanja.
I have already begun to sew other panties, but about that in some of the next stories.
I hope you liked this one.
Until next reading.


1 comment: