Friday, April 20, 2018

Donji veš - 2.deo/Underwear - part 2


Ova priča je trebala da se zove ostaci tkanine 1. deo, a tako ću je i tretirati.
This story was supposed to be called the leftovers from used fabrics the 1st part, so...

OSTATAK MATERIJALA - 1. DEO
FABRIC LEFTOVERS - PART 1

Već dugo hoću da uradim nešto sa ostacima tkanine posle završenog šivenja određenog odevnog predmeta. Naime, ja sve što ostane, a da su malkice veći delovi ostavljam u jednu posebnu kutiju jer nikad ne znam kad će mi šta od toga ponovo zatrebati. Obično to ne koristim, pa se samo taloži. Ponekad pomislim kako nisam dovoljno kreativna jer ja naprosto ne mogu da spojim dva dezena ili još gore dve različite strukture tkanine zajedno. Ima ljudi koji to mogu i ja im se stvarno divim, dok bi moje šivenje opisala kao šivenje jasnih linija, ponekad malo strogo definisano i realizovano. (Matematičar sam, moram da volim prave linije.)
For a long time, I want to do something with the fabric scraps that remain after the sewing of a certain item. What I'm doing is that I set aside in a box the bigger pieces of fabrics because I never know when it will be needed again. Usually, I don't use it, so now I have a pile of them. Sometimes I think I'm not creative enough because I simply can't mix two different patterns or worse two different fabric structures together. There are people who can do that and I can really admire them while  I'm describing my sewing as clear lines, sometimes very strictly defined and realized. (I'm a mathematician, I have to love the right lines.)

Eh da, nakupilo se tako u mojoj kutiji za ostatke puno toga. Imala sam i pre ideja šta uraditi sa njima, ali me realizacija nije htela (Nije mi se nikako dalo da izmađijam nešto posebno.).
A na ovu ideju - iskoristiti ostatke za gaćice sam došla  jer imam jedne sličnog dizajna od jedne marke donjeg veša. Prednji deo kod pomenutog primera gaćica je urađen od materijala koji nije rastegljiv (pamuk, viskoza, ...), a zadnji deo od rastegljivog materijala. Naravno, s obzirom na netegljivost prednjeg dela, sam kroj mora odgovarati merama tela, doslovno izmerenim.
Postupak krojenja i šivenja sam objasnila u priči o donjem vešu, koju sam prošlog meseca napisala https://ormarjednejelene.blogspot.de/2018/03/underwear-part-1.html, s tim što sam u ovom slučaju promenila ponešto, što ću takođe napomenuti.
(Još jedna bitna stvar je da mora biti dovoljno ostataka da se ovo izvede.)
Well, that's how it got so much in my box for the rests. I had too many ideas of what to do with them, but the realization was at 0.
My last idea was to use them for sewing panties
And to this idea - to use leftovers for panties I came because I have a similar model from one brand of underwear. The front of the mentioned example panties is made of non-stretch fabric (cotton, viscose, ...), and the back of the stretch fabric. Of course, given the inflexibility of the front part, the cut must match the body measurements exactly.
The process of cutting and sewing of panties I explained in the story, which I wrote last month https://ormarjednejelene.blogspot.de/2018/03/underwear-part-1.html, but I made, in this case, some changes, what I shall write about.
(Another important thing is that there must be enough leftovers to bring this out.)

Tamo je i objašnjeno kako se kroj može transformisati u kroj koji sam koristila ovde (deo 1 i jedan deo 3 se mogu spojiti u jedan prednji deo pa se kroji taj novi deo, deo 2 i deo 3 jednom).
Taj novi prednji deo sam sekla od mojih ostataka, a za zadnji deo sam kupila pamučni žersej (u crvenoj i tamno plavoj, a ljubičasti je takođe ostatak tkanine od koje sam šila prijateljici vestu), a unutrašnji uložak između nogu je takođe sečen od žerseja (osim kod belih prednjih delova koja su oba pamučne tkanine i tu je i uložak urađen od te tkanine).
Delove gaćica možete videti na slici ispod.
There is also explained how the cut can be transformed into the pattern that I used here (part 1 and part 3 can be connected to one front so tailor this new front, part 2 (back) and part 3 (gusset) once).
This new front piece I cut out from fabric scraps, and for the back I bought a cotton jersey (in red and dark blue, purple is also the rest of the fabric), and the gusset, insert between the legs was also cut out from a jersey (except for there where front part is white, both white fabrics are cotton fabrics and there is a gusset made of that fabric).
You can see parts of panties in the photo below.


Šivenje gaćica sam malo promenila u odnosu na već opisani u pomenutnoj priči.
Uložak sam prošla endlaricom na onoj starni koja ostaje slobodna, a drugu stranu sam spojila sa prednjim i zadnjim delom. Taj šav prepeglala i prošila pomoće šavove (belim koncem da bi posle lakše oparala taj šav), a sve iz razloga da se uložak ne bi pomerao prilikom prišivanja gume.
Druga stvar je ta da sam prvo prošila bočne šavove spajanja, a tek onda šila gumu. 
Guma je u odgovarajućoj boji, a nadam se da sam uspela da je uklopim sa materijalima.
Treća stvar je da sam izmerila otvore za noge i gornju ivicu gaćica i ovaj put sekla gumu u dužini koja je 20% kraća od izmerenih vrednosti. Spojila sam krajeve gume svakog otvora i prilikom šivenja gume taj šav spajanja sakrila na zadnjem delu u dnu spajanja sa ostalim delovima, a na rubu gaćica do levog bočnog šava.
The sewing of panties I have changed a bit compared to the already described in the mentioned story.
I hemmed the end, one that remains free, of the gusset with overlock, then I joined the other side of it with the front and the back and ironed it. Seams stitched with white thread are extra to prevent gusset movement during sewing elastic and after ending od sewing I removed them.
The second thing, I changed, is that I first sewed the side seams, and after that elastic.
The picot elastics are in white, red and dark blue color, and I hope I have managed to match them with the fabrics. The third thing is that I measured the leg opening and the waistline and this time I used the elastic in length that is 20% shorter than the measured values. I stitched together ends of the elastic, and during attaching elastic, this seam was hidden on the back in the bottom for legs opening, at the waistline on the left side seam.


Kao i kod prethode priče o donjem vešu, gumu sam šila koristeći cik-cak bod, a ukrasni šav je urađen isprekidanim cik-cak bodom, što može da se vidi na slici ispod.
As in the previous story about underwear, I sewed elastic using a zigzag stitch and decorative stitching is done with broken zigzag.



U nastavku, samo neke od gaćica u krupnom planu.
Below, just some of the panties.




Ideja mi je bila sa stvorim seriju gaćica u tri boje, ljubičaste, crvene i plave. Kao prve sam iskrojila ljubičaste, uspela sam da iskrojim čak četiri para, zatim sam prilikom krojenja crvenih uočila da nemam dovoljno ostataka za četvrti par pa sam iskrojila jedne od žerseja, da upotpunim seriju. Ista situacija mi se desila i sa plavim gaćicama.
My idea was to create series of panties, in purple, red and dark blue, which were most common in my leftovers. The first I cut out purple and was able to pull off even four pairs. When the turn came to the red color, I noticed that I didn't have enough leftovers for the fourth pair, so I cut out one of the jerseys to complete the series. The same situation happened with blue color.


Što se tiče ljubičastih gaćica, materijale koje vidite kao ostatke su iz ere pre pisanja bloga, a od njih imam dve bluze.
As for the purple panties, the fabrics you see as leftovers are from the era before I started with my blog, and I have two blouses from them.


Materijale za crvene gaćice možete da vidite u pričama 
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/white-cotton.html i
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/11/red-leaves.html.
You can see fabrics for the red panties in the stories
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/white-cotton.html and
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/11/red-leaves.html.


A naredne materijale takođe možete da vidite na blogu, u pričama
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/red-and-blue.html i 
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/jumpsuit.html.
You can also see the following fabrics on a blog, in stories
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/red-and-blue.html and
https://ormarjednejelene.blogspot.de/2017/07/jumpsuit.html.


Ja sam gaćicama oduševljena, izgledaju odlično, a udobne jesu (Isprobala sam jedne.).
Iskoristila sam ostatke tkanina i pri tome dobila nešto što je praktično i to u raznim dezenima i bojama.
I'm pleased with the panties, they look great and are comfortable (I tried one.).
I used the fabric scraps and got something practical, in different patterns and colors.

Ove gaćice su namenjene za poklon, ako se nekom svide, može da mi se javi (Ostavi komentar ispod priče.) i rado ću pokloniti koje (Poklonila sam već od svake boje po jedne.), s napomenom da su rađene onako kako ja volim (plitak model) i po mojom merama (trenutno mi je obim kukova 100cm, a zadnji deo je svakako od rastegljivog materijala), a odgovaraju veličini 38.
These panties are intended for a gift. 
If you like it, leave a comment below the story and I'll be glad to give away three pairs, with the remark that they are made the way I love (low waist), in my size (currently my hips are 100cm, and the back is from stretch fabric) and corresponding to size 38.


Kao što već napomenuh, pravim male korake u ovladavanju veštine i znanja šivenja donjeg veša (možda ću i dosaditi sa tim dečijim koracima), a ovo je tek drugi korak.
Do sledećeg čitanja.
As I have already mentioned, I make small steps to master the skills and knowledge of underwear sewing (maybe you'll get bored from me with these baby steps), and this is only the second step.
Until next reading.

No comments:

Post a Comment