Saturday, April 27, 2019

Izazov - broj 3/The challenge - number 3


Završila sam drugi izazov pre koji dan, što ste mogli pročitati u prethodnom tekstu, ali još pre kraja  tog izazova sam znala da me očekuje novi. Nisam bila uspešna koliko sam želela tako da je ostalo još par stvari koje me opterećuju.
Naime, izazovi mi služe da rešim neke problematične stvari koje se tiču moje garderobe, tj. odnosu prema kupovini odeće, odnosu prema svom telu i garderobi, planiranju i potrebama vezanim za moju odeću, a obuhvatali su do sada takođe moje šivenje u pogledu kupovine tkanina. 
A few days ago I finished my second challenge, what you can read about in the previous text, but even before the end of that challenge, I knew that a new one needs to be done. I was not as successful as I wanted, so there are a few more things left that burden me.
Namely, the challenges help me to solve some problematic things that concern my clothes, i.e., my attitudes about buying clothes, correlation of my body and wardrobe, planning and needs related to my clothes, and so far have included my sewing in terms of buying fabrics.

U ovom trenutku, čak i duže, me brinu dve stvari u vezi mog ormara i mog šivenja. 
Prva stvar je ta da mi fali osnovnih komada u mom ormaru. Pod osnovnim komadima podrazumevam odeću koja se lako kombinuje sa nečim drugim od komada garderobe. Tu se radi najviše o bluzama, pantalona, suknjama i jaknama. 
Pretežno šijem vrlo specifične dezene, ali i modele i ne trudim se da sparim nešto sa nečim. Obično sparujem garderobu sa cipelama, ali to baš i nema puno veze sa mogućnosti kombinovanja odevnih predmeta, tako da pod hitno moram da menjam pogled na šivenje i da to radim obazirući se na već postojeće stvari u mom ormaru.
At this moment, even longer, I am concerned about two things about my clothes and my sewing.
The first thing is that I miss the basic items in my closet. Under essential pieces, I mean clothing that is easily combined with another item of clothing. It refers mostly to blouses, trousers, skirts, and jackets.
I predominantly sew very specific patterns, models also and don't bother to match them with something else. I usually match clothing with shoes, but that doesn't really have much to do with the possibility of combining garments, so I need to change the look at sewing under urgency, and to do this, taking care of already existing garments in my wardrobe.

Druga, vrlo bitna stvar, je moja kupovina materijala
Dešava mi se da skoro uvek kupim 4-8 materijala i da do sledeće kupovine ne uspem sve da sašijem (pola uvek ostane u zalihama) pa ponovo kupim još toliko i desi mi se ista stvar. Tako se nepregledni niz kupovine i šivenja pola od kupljenih tkanina nastavlja, a na taj način se samo povećavaju moje zalihe, tako da nije ni čudo da sam došla do stanja u kome sam. Mislim na zalihe, ogromne su i nemam više mesta za dodatne.
Another significant thing is my purchase of fabrics.
It happens that I almost always buy 4-8 fabrics (approximately 7-12 m) and until the next purchase I am not able to sew everything from that (half always stays in stock), and I buy again so much, and the same thing happens. That repeat of buying and sewing half of the purchased fabrics continues, and in that way only my supplies are increased, so it's no wonder that I came to the state I am in now. It is about my fabric stock, it is enormous, and I have no extra space for more.

Zbog dva, gore navedena razloga, došla sam do ideje za novi izazov. 
Narednih godinu dana smem da kupujem materijale samo za osnovne odevne predmete i samo onda kad sam sašila sve iz prethodne kupovine.
Najiskrenije, ovo je neizbežno. U poslednjem tekstu sam napisala da sam kupila nešto materijala, tj. iz dva puta sam kupila, zajedno sabrano, 7 materijala za bluze i 5 za pantalone. To je 12 odevnih predmeta (a možda mi ostane i za nešto više) i dok njih ne iskoristim ne smem da kupim niti jedan metar tkanine.
Kao i kada se radilo o prethodnim izazovima, svesno se prihvatam ograničenja i učiniću sve da uspem u tome da ih se pridržavam. (Postavila sam si i neke druge izazove, ali o tome će biti reći u nekim narednimm mesecima.)
For the two reasons mentioned above, I came up with an idea for a new challenge.
For the next year, I can buy fabrics only to use them for basic garments, and only when I have sewed everything from the previous purchase.
Honestly, this is inevitable. In the last text, I wrote that I bought some fabrics, i.e., all together, 7 fabrics for blouses and 5 for trousers. These are 12 clothing items (and maybe something more), and until I use them, I cannot buy any meter of fabric.
As with previous challenges, I consciously accept the limitations and will do everything to succeed in adhering to them. (I set some other challenges to me, but about that will be written in some of the following months.)

Na slikama koje slede, mogu da se vide nekoliko slika preuzetih sa Pinterest-a, a radi se o inspiracijama za neka buduća dela. U ovom trenutnku mi nedostaju bluze, košulje i pantalone u mojoj garderobi, a svakako da mi treba još koja suknja i jednostavna (jednobojna) haljina.
In the pictures below, from Pinterest, several clothing items can be seen, and these are the inspirations for some future work. At this moment, I do not have enough blouses, button-down shirts, and pants in my closet, and indeed, I need some skirts and simple (monochrome) dresses.


 



Poželite mi sreću da uspem u svojoj nameri jer mi je garderoba trenutno u vrlo šarenom haosu iz koga moram da se izvučem. (Čim se preselimo i sredim ormar za cipele, moraću i povodom toga nešto da menjam, ali o tome uskoro.)
Wish me luck to succeed in my intention because my closet is currently in very colorful chaos from which I have to get out. (As soon as we move and get a closet for my shoes, I have to change something about that too, but about that soon.)

Do sledećeg čitanja
Until next reading

4 comments:

  1. Potpuno iste probleme imam i ja. Sad kao polako počinjem da kupujem jednobojne materijale. Imam pun orman šarene odeće, a nemam šta da obučem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taman možeš da mi se pridružiš u izazovu. ;)
      Ja imam i gomilu šarenih materijala na zalihama koje treba iskoristiti pa ne moram da ih kupujem, zato se i ograničih samo na osnovne tj. jednobojne. Moram uvesti neki red u garderobu.
      A što kažeš, nemam šta da obučem i to je još veći problem pa je krajnje vreme da nešto menjam. :)

      Delete
  2. Wish you luck!
    Jedva čekam da vidim nove komade:)Ja sam nedavno dobila mašinu, Elna experience 540s. Trenutno sam baš motivisana da krenem sa šivenjem. Videćemo koliko će me držati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala mnogo, i ja tebi želim sreću sa početkom šivenja! ;)
      Šivenje je jako lepa aktivnost.

      Delete