Monday, September 26, 2016

Onoga čega nema, bez toga se ne može

Može se bez dosta toga, ali od viška glava ne boli.

Izuzev osnova šivenja koje mi je mama pokazala, sve ostalo sam naučila sama.
Knjiga koja mi je mnogo pomogla je Burda Perfektno samostalno krojenje i šivenje. Iz nje sam naučila skoro sve zahtevnije stvari. Moje izdanje je iz 1979. godine, a dobila sam je (na kraju) na poklon jer sam je baš mnogo pozajmljivala.
Druga vrlo bitna stvar kod mene je Burda. Kupujem je od 2005. svaki mesec, a od nedavno sam pretplaćena pa mi stiže na kućnu adresu. Pokušala sam sam sa par drugih časopisa, ali moje mišljenje je da Burda ima baš sve što je neophodno. (Nekad bude i "loših" brojeva, ali većinom se može naći dosta toga za nositi.)


Što se tiče mašina, imam tri i dve endlarice. Nažalost, moje dve Bagat Ruže ne funkcionišu kako treba pa koristim maminu staru Singer. Početkom godine sam dobila jednu Toyotu, ali sam je ubrzo vratila jer nije bila toliko dobra da zameni ono sa čim sada šijem pa sam se razočarala. U potrazi sam za boljom mašinom.
Kupila sam pre 4 godine Overlock od AEG-a i nije bio po mom ukusu, a pre dve godine sam dobila Singer, sa kojim sam baš zadovoljna.


Pre dve godine, čini mi se, kupila sam lenjire. Pošto još uvek ne znam sama da napravim kroj već koristim mahom Burdine, od pomoći su, ali još uvek učim.


Pre par meseci sam, konačno na moju veliku radost, kupila lutku. Uzela sam Prym Prymadonna sa par veličina koje mogu da se podese. Pošto sam nestandardnih mera (gore uža, dole šira), lutka je od pomoći, ali i na nju se još uvek navikavam. Videh na negde na netu kako napraviti lutku bas po sebi pa možda i to pokušam.


Najradije i najčesće kupujem materijale i sitnice za šivenje (trake, rajsfešluse koji uvek fale, paspul trake, dugmad, ...). Trenutno ne smem ni da brojim, ali biće da imam preko 100m raznih materijala. Letos sam u dva navrata u Novom Sadu kupovala (Nisam ja kriva što smo išli kolima.), a ovde u Nemackoj tek ponešto kupim. I nema baš zanimljivih radnji ili ih ja još uvek nisam našla.


Da se primetiti, volim dezene. Pre neki dan mi se požalila prijateljica kako joj fali jednobojnih stvari za kombinovanje i ja se zamislih, ali to je tema za neki drugi naslov.

No comments:

Post a Comment