Saturday, September 22, 2018

Ponovo plavo/Again blue


Ponovo... Plavo...
Again... Blue...

Ovo je još uvek završetak letnjeg šivenja.
Šivenje tri iskrojene i počete stvari sam odložila za sledeću topliju sezonu, ali ne mogu baš sve ostaviti po strani.
Ova jakna je započeta krajem maja i stajala je do ove nedelje skoro završena. Verovatno bi ostala po strani jer se vreme ovde naglo pogoršalo izuzev 3 dana sa temperaturama iznad 25 stepeni, danas je opet temperatura ispod 20 (Trenutno je 13 stepeni i kiša sipi.), ali osećala sam pomalo grižu savesti.
Jer... Ostalo mi je samo da prišijem rukave i da uradim izrez paspul trakom i bila sam ljuta na sebe što to tako stoji. I zbog toga sam morala ovu jaknu da završim, a u tekstu koji sledi ćete saznati kako i zašto...
This is still the finishing of my summer sewing.
Sewing three garments, already tailored and started, I postpone for the next warm season I can't leave it all for the following summer.
This jacket was started at the end of May and was almost finished until this week. It would probably remain so unfinished because the weather here deteriorated abruptly except for 3 days with temperatures above 25 degrees, today's is below 20 (currently 13 degrees and it is raining) but I felt a little bit of cautiousness.
Because ... I just had to sew on sleeves and bias tape on edges, and because of that, I was angry at myself and had to finish this jacket.




Što se tiče modela ove jakne, bila sam inspirisana jaknama koje sam viđala na Instagram, tako da je jakna i osmišljena kraće dužine nego što obično šijem, kao i 5/8 dužina rukava. 
Kroj koji sam upotrebila je kroj koji sam koristila za belu jaknu koju sam nosila na svojoj svadbi, a može se videti u priči Wedding dress, ali ja nemam pojma koji kroj je u pitanju. 
Naime, kroj je sigurno iz Burde, ravan, nema grudnih ušitaka, a sve ostalo sam sebi prilagodila.
Kao i na pomenutoj beloj jakni, ni ovde nisam stavljala postavu.
Jakna je svakako namenjena toplijem vremenu, proleću ili letu.
As for the model of this jacket, I was inspired by the jackets I saw on the Instagram, so this jacket is designed shorter length than I usually cut off, as well as the 5/8 sleeve length.
The cut I used was the pattern that I used for the white jacket I wore at my wedding and can be seen in the story Wedding dress, but I have no idea which model is that.
Namely, I'm sure, it is from Burda magazine, straight, without bust darts, and everything else I've adjusted to my body shape.
Like the aforementioned white jacket, I didn't insert the lining here too.
Anyhow, the jacket is meant for warmer weather, spring or summer.


A što se materijala tiče, to je jedna specijalna priča.
Imala sam ga jer ne kupujem materijale od aprila ove godine (do aprila meseca sledeće godine), a namenjen, tj. kupljen je ne bih li ga upotrebila za rukave za jedan tamni teksas prsluk koji sam planirala da prepravljam
Kupila sam samo 1m materijala jer mi više nije trebalo za te rukave i možda još po neki detalj na prsluku. Međutim, nije mi se svidelo kako se boja prsluka i dezen ovog materijala slažu pa sam odustala od te ideje. (Za te rukave sam kupila sličan materijal ovome, ali u ljubičastoj boji i ni on mi se nije svideo u kombinaciji sa pomenutim teksas prslukom.)
As the fabric is concerned, it is a unique story.
I had it because I don't buy any fabrics since April this year (until April next year) and it was meant to be used for sleeves for a dark denim vest I was planning to refresh
I bought only 1m of this fabric because I needed not so much for these sleeves and maybe some detail on the vest. However, I didn't like how the color of the garment and pattern of this material match together, so I dropped out of that idea. (For those sleeves I bought a similar fabric in the same pattern, but in purple color and I don't like that either.)

Jaknu sam kombinovala na slikama sa najednostavnijim odevnim predmetima, belom majcom i farmericama, a u planu sam imala, i nisam realizovala, da sašijem svetlo žutu haljinu od pamuka (koji imam na zalihama) koju bih nosila u kombinaciji sa ovom jaknom.
I combined the jacket with the most straightforward items, white t-shirt and jeans, but in the plan I had, and I didn't realize, was to sew a light yellow cotton dress (the fabric I have on stock) that I would wear in combination with this jacket.






Ovde bi trebalo da se završi moja letnja sezona šivenja. Već sam iskrojila par stvari za jesen i jedva čekam da sednem za mašinu.
Do sledećeg čitanja
This is the end of my summer season sewing. I've cut out a few things for the fall, and I can't wait to sew them.
Until next reading

2 comments:

  1. I meni treba nešto ovakvo, ali postavljeno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo su praktične takve jaknice, ja ih imam par, ali sve šarene... ;)
      (Ona na crveno, što sam šila prošle godine, je postavljena.)
      A ja sam skontala da mi treba koja bela košulja. Mislim da bi uz jaknice baš dobro išla. :D

      Delete