Friday, September 14, 2018

Zato što volim haljine/ Because I like dresses


Haljine, haljine, haljine, ...
Haljine i ja -  posebna priča, čak i ovde na blogu, par puta napisana. Najposebnije mesto u mojoj garderobi zauzimaju upravo one, i ima ih mnogo, ali uvek fali koja više... Haljine uvek mogu šiti, bez obzira da li haljinu trebam, ili će stajati u mom ormaru čekajući svojih 5 minuta, baš svakoj haljini se obradujem i sa zadovoljstvom je planiram i pravim... (Ne zvuči ovo napisano praktično, ali ljubav je to valjda i tu ne mogu da se kontrolišem.)
Dresses, dresses, dresses, ...
Dresses and I - a unique story, even here on a blog, written a few times. The most important place in my wardrobe occupy dresses, and there are many, but always miss one more ... I can still sew them, no matter if I need it or will stand in my closet waiting for its 5 minutes to glow, I just rejoice every one of my dresses, and with pleasure, I plan and sew it ... (It doesn't sound practical, but probably, it is love, and I can't control it.)

Nisam šila mnogo haljina ovog leta, tj. mislim da je ova četvrta po redu.
Uostalom, nisam mnogo šila u poslednjih godinu dana, ali o tome ću pisati za koji dan kad dođe godišnjica bloga, ali jedno je sigurno, najčešće sam svakako šila haljine.
I didn't make many dresses this summer, so I think this is the fourth.
After all, I didn't sew a lot in the past year, but I'm going to write about that soon when the blog's anniversary comes, but one thing is sure, I have usually sewed dresses.


Prvobitno je bio plan da od ovog materijala sašijem kombinezon, pripijen uz telo. Drugi plan je bio da šijem pantalone, a treći je ova haljina mada sam imala ideju da bi možda sako bio dobra ideja. 
Materijal je puniji pamuk sa vrlo malo elastina, a kupljen je pre koju godinu na jednom od Stoffmark-ova (Nadam se da smem da napišem i kako sam ga kupila - jedan je od onih ostataka materijala 1,40-1,80 m dužine koji se prodaju po ceni od 5€. Da, da, za te pare ne mogu da kupim haljinu, a pogotovo ne nešto po meni šiveno.).
The original plan was to sew a jumpsuit from this fabric, tight to the body. The second plan was to make the pants, and the third one was this dress, though I had the idea that the jacket might be a good idea.
The fabric is thicker cotton with very little elastin and it was bought before one year on one of Stoffmark's (It is one of those pieces of textile 1.40-1.80 m length, which are sold at a price of 5€. Yes, yes, for that money I could not buy a dress, and especially not something to fit me.).


Model ove haljine je iz Burde.
Kroj sam potpuno prilagodila svom telu, ali ne znam da li sam 100% uspela u toj nameri.
Naime, konstantno moja težina varira +/- 2 kg od težine koju trenutno smatram standardnom, a samim tim variraju mere mojih  kukova i struka u vrednosti od par cm pa kad se šije ovakva haljina, pripijena uz telo, to pravi dosta poteškoća. 
Sa druge strane, oblik mog tela je klasičan oblik kruške, tj. u veličinama to izgleda ovako - gornji deo 36, donji 38-40 sa manjim grudima i istaknutom pozadinom.
Sve gore navedeno sam pokušala da sredim na kroju ne bi li mi haljina najbolje pristajala.
The model of this dress is from Burda Magazine.
I make it completely adapted to my body, but I don't know if I 100% succeeded in that.
Individually, my weight continually varies by +/- 2 kg from the weight I currently consider my standard and thus vary measurements of my hips and waist in a couple of cms, so that always makes quite a  trouble.
On the other hand, the shape of my body is a classic form of a pear, so in sizes, it looks like this - bodice size 36, bottom 38-40 with smaller chests and a bigger back.
All the above I tried to correct to make my dress fit best.



Kao što se vidi na slikama iznad, haljina napred ima ovalan izrez, a pozadi dublji v-izrez. 
Prvo sam haljinu zamislila napred potpuno zatvorenu, a pozadi dublji v-izrez, ali sam se predomislila jer je boja i dezen materijala suviše jak pa sam smatrala da mi neće dobro pristajati takav model. I trenutno je moje mišljenje da je to bila ispravna odluka.
Druga stvar je bila dužina haljine. Planirala sam da haljina bude duža nego što vidite na slikama ispod, ali ovo je maksimalna dužina koju sam mogla dobiti od materijala koji sam imala. 
Haljina nije postavljena, sem na gornjem delu, na izrezima.
As seen in the images above, the dress has on the neckline an oval cut in a front and at the back a deeper v-cut.
First I thought the dress would be completely closed and with the deeper v-cut at the back, but I changed my mind because the color and texture of fabric are too striking, so I thought it would not fit this model. And my opinion at the moment is that this was the right decision.
The other thing was the length of the dress. I planned dress to be longer than you see in the pictures below, but this is the maximum length I could get from the fabric I had.
The dress has no lining, except on the top, on cuts and armholes.











Ovo je poslednji pravi letnji komad odeće kojim završavam letnju sezonu šivenja, a haljina ostaje u mom ormaru dok ne dođe prilika da je obučem (Tj. haljina mi u ovom momentu nije bila potrebna, ali sam želela da je sašijem.)
Ostaje mi još da završim par davno započetih komada odeće (ako ne odustanem opet od njih) pa da krenem sa šivenjem za jesen, kojem se neizmerno radujem.
Do sledećeg čitanja
This dress is the last real summer garment, with which I'm finishing the summer season of sewing, and this dress remains in my closet until appears an occasion to wear it (i.e., I didn't need this dress at this time, but I wanted to sew it.).
It remains to me that I finish a few previously started garments (if I do not give up again) so I can go with autumn sewing, which I look forward.
Until next reading

2 comments: