Tuesday, May 22, 2018

Crvena suknja/Red skirt


Volim crvenu boju... Više volim plavu, ali odmah posle nje je crvena...
I love the red color ... I love blue more, but right after it is red ...

Ovu suknju sam imala u planu za šivenje još prošle godine i nisam stigla. Nisam ja veliki ljubitelj suknji i donjih delova (sem farmerica koje sam upravo skontala da ih volim), ali su mi potrebni. 
Naime, teško mi je često iskombinovati donje i gornje delove da ja sama budem zadovoljna sa dobijenim. Imam klasičan oblik kruške (ne volim te oblike i ta razvrstavanja, ali je tako najlakše objasniti), sa jačim donjim delom, a sitnim gornjim pa iz tog razloga prečesto pribegavam nekim rešenjima za koje ja mislim da su sigurna.
This skirt was in my plans for sewing last year and I didn't make it. I'm not a big fan of the skirts and the bottoms (except jeans, I just realized, I love them) but I need them.
Namely, it is difficult for me to combine bottoms and tops so that I'm happy with the result. I have a classic pear shape (I don't like these shapes and sorts, but it's easier to explain what I want to say.), and for that reason, I too often resort to some solutions that I think are safe.


Materijal je pamučni puplin u jarko crvenoj boji, a imala sam ga na zalihama i to nekih 80-90 cm (Sad ne mogu tačno da se setim.).
Model sam donekle sama osmislila, a onda zbog ušitaka pozadi iskoristila jedan kroj iz Burde. 
Iako sam planirala da suknja bude ravnog kroja, više sam se oslonila na kroj koji sam koristila pa je zbog toga suknja pomalo A kroja. (Postoji u jednoj od Burdi i kroj za suknju kakvu sam ja planirala, ali nisam uspela da ga nađem u mojih 150 časopisa.)
Ušitke su tu baš zbog odnosa obila struka i kukova, a da ne bi bilo previše nabora i viška materijala pozadi. 
Pojas je ovako planiran, na liniji struka (Iako to najmanje volim.).
Ostavila sam na gornjoj ivici 1,5 cm viška materijala (plus 3 cm pri krojenju) i prošila liniju pre prišivanja pojasa za suknju. Rupice za traku za vezivanje bih inače uradila na mašini, ali sam imala viška karika, koje sam kupila za detalj na prethodnim pantalonama, pa sam njih iskoristila. U pojas sam stavila gumu 4,5 cm širine i prema tome napravila pojas.
This fabric is a cotton poplin in bright red color, and I had it in my stock, some 80-90 cm (I don't know it now.).
The model I designed almost completely alone, and then, because of darts on the back of the skirt, I used a cut from Burda Magazine.
Although I was planning to have a straight cut, I was more reliant on the pattern I used, so the skirt has A-line form. (There's in one of Burda Magazines pattern for the straight cut skirt with back darts, which I've planned, but I couldn't find it when I needed, in my 150 journals.)
I wanted to put the darts on the back, just because of the width of the waist and hips, and not to have too many wrinkles and excess fabric on the back between waist and hips.
The waistband is as planned, on the waistline (although I love that at least).
I put on the upper edge 1,5 cm of excess material and stitched it before joining waistband to the skirt. Holes for the bow tie would otherwise be done on the sewing machine, but I had more metal eyelets with washers, which I bought for the previous pants, so I used them. I put the elastic in the waistline 4,5 cm wide and the waistband is because of that 4,5 cm wide (plus 1,5 cm).


Razlog za moje šivenje je uvek nešto (uglavnom cipele, ali ima izuzetaka). 
Ovaj put između ostalog, manjak jednostavnih i običnih donjih delova za lako kombinovanje (Hitna situacija!), a glavni razlog je ova majca sa lubenicama koju sam kupila prošle godine. Kao što već napisah, nisam uspela prošle godine suknju da sašijem, pa je tek sada na blogu i u mom ormaru.
The reason for my sewing is always something (mostly shoes, but there are exceptions).
This time, among other things, the lack of simple and ordinary bottoms for easy combining (Emergency Situation!), and the main reason is this t-shirt with watermelons print I bought last year. As I already wrote, I didn't succeed in sewing this skirt last year, so it's now in my closet.




Ja sam uz suknju iskombinovala običnu pamučnu majcu sa printom i uz to patike, ali mislim da suknja može dobro da ide uz razne gornje delove i obuću.
I'm wearing a skirt in combination with a plain cotton print t-shirt and sneakers, but I think the skirt would look good in combination with various tops and shoes.




Pripremam se da šijem sličnu suknju, ali ovaj put ravnog kroja i u plavoj boji, što će uskoro i na blogu biti.
Preparing to sew a similar skirt, but this time straight-cut and in blue, which will soon be on the blog.

Do sledećeg čitanja
Until next reading


2 comments:

  1. Meni je ovo savršeno za sveki dan, baš tako uz patike. Bila bi dobra i da ima džep sa strane. Kul bi izgledala, a i prektično je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala mnogo! :)
      Planirala sam džepove, ali nisam imala materijala za njih, a moje mišljenje je da bi sa džepovima bila još bolja.

      Delete