Sunday, October 23, 2016

(Omiljeni) kolač sa jabukama/Apple cake

Kao što naslov kaže, omiljeni. S vremena na vreme ga napravim, a nisam već dugo. 
Volim ovaj kolač jer je baš jednostavan. Naime, videla sam recept u emisiji jednog poznatog kuvara i onda se namučila tražeći ga na internetu. Našla i u mojoj kuvarskoj beležnici stoji među svetlim tačkama. 

Moja mama od letos ima baštu (Garten), tj. ovde postoje udruženja vrtova. Ograđeno zemljište sa jednim ili više ulaza, sa zajedničkim prostorijama, gde se nalaze ograđene manje parcele koje se najme od grada ili glavnog odbora tog udruženja. Određena pravila ponašanja i postupanja sa zemljištem  postoje (površina plastenika je ograničena, deo pod travom, deo pod voćem, obradivi deo, ... ). U subotu (Konačno smo našli vremena, iako je to trebalo ranije obaviti.) smo išli da oberemo jabuke, ali smo zakasnili (Posle doručka nedeljom odigramo  partiju Yamb-a.). Mama je obrala, a mi smo naišli kad su zaključavali i pošli kući.





Kolač je jednostavan jer vam treba mikser, ne muti se mnogo, samo malo metlicom, a sve se meri šoljama.

SASTOJCI
  • 1 šolja šećera
  • 1/2 šolje smeđeg šećera 
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • 1/2 kašikice soli
  • 1 1/2 kašikice cimeta
  • 2 jaja
  • 1/4 šolje ulja
  • 1/2 šolje musa od jabuke (može poslužiti i gusti sok od jabuke, ali onda manje treba)
  • 2 šolje brašna
  • 1/2 šolje orasa (seckanih ili mljevenih)
  • 3 jabuke srednje veličine
  • još malo šećera i cimeta



Koristila sam šolju za čaj, a to je nekih 2,5-3 dcl.
Ja sam danas imala domaće jabuke (da ne kažem bio, ali sad se setih kako to kod nas ide - neprskane) pa su manje i stavila sam četiri.
U posudu sipati šećer, sodu bikarbonu, so, cimet, jaja, ulje i mus i izmešati tako da se dobije kompaktna smesa. Zatim dodati šećer i orase i izmešati. Dodati jabuke izrezane na kockice i kašikom promešati.
Sipati smesu u tepsiju (Izmerila sam svoju (Naravno, kupujemo naše.) i rezultat je 34x21cm (Ne znam kako se mere tepsije, ali to je mera onog dela gde ide kolač.).), poravnati lepo (gusto je).
U činiju izmešati kašiku i po šećera (ja sam smeđeg) i kašikicu cimeta i to posuti preko jer se tako dobije hrskava kora.
Peći 25-30 minuta na 180 stepeni. (Prethodno se rerna zagrejala.)
 A kad se ispeklo, hladilo se...



I na kraju, izgledalo ovako.


Prijatno.

No comments:

Post a Comment