Thursday, October 27, 2016

Štapići sa semenkama/Crunchy Sticks


Originalan naziv ovog recepta je Integralni štapići, ali meni se više sviđa kad stoje semenke u naslovu.

(Ja obožavam pečene semenke. Ponajviše lan. A suncokret. Bundeva. Mmm.. (Najbolji deo je kad sve završim, izvadim štapiće iz tepsije, a za njima ostane gomilica pečenih semenki. I onda lizneš prst ne bi li se zalepile za njega da možeš što više da ih pokupiš. A na kraju, kad ostane tek nekoliko, onda ih sve loviš po tepsiji. Hehehe... ))

Moglo bi se reći da ih često pravim, ali ne toliko često koliko Mila pravi čokoladne keksiće (njih nisam dugo). Ali volim pečene semenke i jednostavni su, a ukusni.

SASTOJCI

  • 500g brašna
  • 1,5dl ulja
  • 2dl belog vina
  • 1 prašak za pecivo
  • 150g semenki (U originalnom receptu stoji samo suncokret, susam i lan, ali ja stavim šta ima.)
  • so po ukusu (kod mene ide 1,5 kašikica)



Ne znam da slikam ni sebe, a kamoli hranu, ali kupih si danas ruže (Kupim si s vremena na vreme cveće. Ima uvek u marketima. Nekad, dok sam živela kod železničke stanice u Novom Sadu, uvek sam kupovala kod onih bakica na uglu Bulevara i Kralja Petra. Volim te tako spontane buketiće, ubrane u nečijoj bašti. Odišu nekom prisnošću. Znaš da nisu sađeni zarad prodaje, nego ih neko ima da ukrasi baštu ili dvorište. Došlo je vreme da i to mora da se proda, mada ja verujem da te bakice sigurno uberu koji cvet i poklone onome ko svrati kod njih. Onako dobronamerno jer žele da poklone nešto. (Tako to nekada beše. Sećanja.)) pa evo jedne sa njima.


Današnji izbor semenki kod mene je: čija, susam, lan, bundeva i suncokret. (Stoje u starim teglama od krastavaca. I to mi dođe domaćinski.)



Izmerila sam 150 g semenki (Nemojte preterati sa lanom i čija semenkama. Utiču na digestivni trakt.)
Sipati sve sastojke u posudu (Kod mene je to ona u kojoj je bilo brašno.), izmešati i zamesiti kompaktnu masu.


Ja prepolovim masu i pola razvaljam, u receptu stoji da treba podlogu prethodno posuti brašnom, ali ja nisam nikad imala potrebu za tim (Kod mene se nikad nije lepilo, ali ja koristim drvenu podlogu.). 
Testo razvaljati na debljinu koju želite, po meni najbolje od 4-6 mm, mada ja nešto i tanje ostavim jer Aco voli baš hrskave.
Što se oblika tiče, možete uraditi šta želite, štapiće, trouglove, štanglice, krugove, ... Ja isečem trake oko 1,2 cm širine i sečem štapiće dužine male kašike (Tako mi svi budu iste dužine. Parola - snađi se.) i svaki uvijem dva puta (To bude tako negde na sredini neka mustrica na njima.).
A što se količine tiče, imam dve tanke tepsije od štednjaka i gusto ih popunim (Ne narastu oni mnogo pa je dozvoljeno.)

Peku se na 200 stepeni (Naravno, rerna se zagrejala jer ste vi to uradili pre svega.) dok ne porumene. (Ovo je najpametnija stvar u receptima, sami vidite kad je gotovo jer nisu sve rerne iste.)

Moji su bili gotovi kad su porumenili. Neki su i malo tamniji (Što bi se reklo, reš.) jer su tanji, ali to znam ko će pojesti.




Ako ćete da me ispratite do kraja, sipajte čašu vina i uživajte u štapićima. (Ja sam tako napisala ovu priču.)
(Ja imam i jesen na slici. Naime, mi živimo u staroj kući za koju nikako da nađemo vremena jer se treba kompletno renovirati. Bila je funkcionalna i sa osnovnim stvarima kad smo ušli u nju, mi smo dodali još nekih sitnica koje su nam falile (Nismo imali ormara.), ali sve je ostalo kako i je pa tako i ova tapeta na zidu u kuhinji. U početku mi to bilo skroz čudno, kao da smo u prošlosti, ali sad i ne razmišljam o njoj. Ne znam da li će mi faliti kad je ne bude, ali tu će svakako doći neke kockice i police za šolje koje sad ne smem da skupljam, ali tada ću možda i smeti.)


Do sledećeg čitanja...

No comments:

Post a Comment